ניהול משוב
הקדמה
המשוב הוא אחד מהכלים החשובים שיש בידי מנהלים שבעזרתם הם מלווים את תהליך הערכת העובד. כאשר המשוב נעשה בצורה הנכונה, ניתן לבסס אמון ותקשורת פתוחה בין המנהלים לעובדים. ביחידת הלימוד נלמד מה בדיוק הוא משוב, מה גישות המוצא הנתונות במשוב, מה הוא מודל הערכת הביצועים, איתור קורות הנעה, כיצד לתת משוב הלכה למעשה, ונעבור על מיומנויות הבסיס למתן המשוב. נביט בהדגשים שעליהם יש צורך לתת את הדעות והמשוב, וכיצד לנהל שיחה מאוזנת. הכלים שתקבלו ביחידת הלימוד יאפשרו לכל לנהל שיחות משוב והערכה אפקטיביות שיובלו לשיפור הביצועים של העובדים. כל ארגון רוצה להבטיח שימור של הון אנושי איכותי, ולכן משקיעים רבים מהארגונים משאבים רבים כדי לפתח את פן ההון האנושי ולאפשר לכל עובד לממש את הפוטנציאל האישי בתפקיד שהם מאיישים, ולהגיע למצוינות אישית. התפתחות העובדים בהכרח תשפיע לטובה על התפתחות הארגון. בנוסף לכך, חשוב לזכור כי התפתות וצמיחה בתוך הארגון מביאים את העובדים לרמת סיפוק גבוהה יותר, ועובדים מרוצים הם עובדים שנשארים בארגון, ולא עוזבים ולקוחים את המשאבים שהושקעו בהם איתם. לכן, המשוב הוא חלק בלתי נפרד מניהול ומקובל לבצע אותו אחת לחצי שנה עד שנה. העובדים ממלאים את המשובים על התפיסות והעמדות לגבי הביצועים של עצמם, ומנהלים מנגד ממלאים את המשובים גם מזווית הראייה שלהם, ובשיחת המשוב משווים בין השניים ומגיעים לבהירות. ניהול אפקטיבי של תהליך המשוב הוא כלי שעל כל מנהל להיות בשליטה מוחלטת שלו. המשובים מתפקדים לא רק כדי להגיע לעמק השווה עם העובדים, אלא גם כביקורת עצמית, ועל פי משובים שנבנו בצורה הנכונה ניתן גם לדעת לאיזה כיוון לפתח את הארגון שלהם, לאן אתם מסוגלים להגיע בתור מנהלים, ולאן יש לכם את האפשרות להוביל.
פרטי יחידת הלימוד:
רות בידרמן
26
דקות
8
פרקים
הקדמה
1:20מהו משוב?
2:16גישות מוצא במתן משוב
1:07מודל הערכת ביצועים
3:36איתור מקורות הנעה
1:35מתן משוב הלכה למעשה
6:54מיומנויות בסיס למתן משוב
7:48סיכום
1:14חומרי עזר (למנויים)
- סיכום שלבי שיחת המשוב
- בנק שאלות לדוגמה
- פורמט לטופס משוב
- ציר מוטיבציה וכישורים