ניהול שיחות טעונות
הקדמה
ניהול שיחה טעונה מציף אצל רובינו באופן מידי תמונה שהיא לא בדיוק חיובית, וחלקנו אפילו מגיבים ברתיעה או חרדה מעצם המחשבה על הצורך בניהול שיחה טעונה. למרות זאת, בתור מנהלים, תתקלו בשיחות כאלה יותר מפעם אחת במהלך הקריירה שלכם. בין כל האתגרים המרכזיים שנהלים צריכים להתמודד איתם כיום, ניהול שיחות טעונות עם עובד מככב איפשהו קרוב לראש הרשימה. להרבה מנהלים, עצם המחשבה על ניהול שיחה טעונה מייצר תחושות קושי גדולות בכל הנוגע להתמודדות. מה היא ההכנה הנדרשת לניהול שיחה טעונה, ובמה נכון להתמקד? איך בכלל מבצעים זאת? ביחידת הלימוד, תלמדו מהי בכלל שיחה טעונה, כיצד להגדיר בצורה נכונה את מטרת השיחה, איך לסנן את הרגשות הטעונים מהשיחה כדי שתוכלו לנהל אותה באופן אקטיבי, וכיצד להתכונן לשיחה הטעונה עם העובד שלכם. בהקשר של השיחה, תלמדו כיצד לנהל נכון את הרגש אצלכם, איך להתמודד עם ביטויים רגשיים של העובדים, מה לעשות לגבי האגו הניהולי שלכם, איך לנהל את הרגש בשיחה טעונה, ואיך להתמודד עם כל התגובות השונות העלולות לעלות במהלך השיחה, כגון כעס, עצבים, תסכול, ומירור. שיחות טעונות אמנם יכולות להיות (מאוד) מרתיעות, אך עם קצת אימון וקצת יישום, אין כל סיבה שהם יבהילו אתכם. היחידה תקנה לכם כלים פרקטיים לשימוש והתמודדות עם השיחות הטעונות, ובעזרת יחידות נוספות המצויות באתר, תוכלו גם ללמוד שלל יחידות שיקנו לכם את הלכים להם אתם זקוקים כדי לנהל באופן אפקטיבי את העובדים שלכם, מה שיביא למינימום ההכרחי של שיחות טעונות. מנהלים טובים לא נולדים מנהלים טובים – ניסוי וטעייה, ולימוד מתוך התהליך, יקנו לכם את היכולת להתמודד עם כל דבר בצורה טובה יותר, ויהפכו אתכם לא רק למנהלים יותר טובים, אלא ליותר מוצלחים בכמעט כל תחום בחייכם
תקשורת בין אישית והעברת מסר
פרטי יחידת הלימוד:
רות בידרמן
31
דקות
11
פרקים
הקדמה
2:06מהי שיחה טעונה
1:51הגדרה נכונה של מטרת השיחה
2:40מסננת הרגש הטעון
2:47הכנת העובד לקראת השיחה
2:15התמודדות עם ביטויי רגש
8:56ניהול הרגש אצל המנהל
2:22אגו ניהולי
0:58סיכום ניהול הרגש בשיחה טעונה
0:18התמודדות עם תגובות במהלך השיחה
4:22סיכום
2:01חומרי עזר (למנויים)
- תרגול שיחות טעונות
- סיכום - התמודדות עם תגובות במהלך שיחה טעונה