השאירו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם
יש לדעת כי על פני נתוני השוק, במהלך שנת עבודה ראשונה אחד מכל 3 עובדים חדשים יתפטר או יפוטר. כמו כן, בששת החודשים הראשונים כ- 20% מהעובדים החדשים יעברו לתפקיד אחר. מדובר למעשה בהוצאות ונזקים מיותרים ונכבדים עבור חברות וארגונים, הכרוכים בזמן וכסף הנדרשים לשם גיוס עובדים והכשרתם. יתרה מכך, תחלופה תכופה של עובדים מערערת את יציבות הארגון ומשפיעה על האווירה בו. מצבים אלו אפשר בהחלט לצמצם באמצעות חניכת עובדים חדשים בצורה איכותית, נכונה ויעילה.
בתור התחלה יש להבין כי חניכת עובדים חדשים הינה הליך מתמשך וארוך שיכול לארוך בין כ- 3 חודשים לשנה, ונועד להקנות לעובד מיומנויות ויכולות שיאפשרו לו להשתלב ביעילות בארגון. הליך זה נדרש להעניק לחניך הזדמנויות מעשיות להצליח וגם להיכשל, בעוד החונך מעביר לו משוב ממנו ילמד כיצד להתנהל נכון, להתפתח ולהעריך את יכולותיו העצמיות.
כל הליך נכון של חניכת עובדים חדשים נדרש להתחיל בהכנתו של החונך בהתאם לצרכי הארגון מהעובד, יכולות העובד, סביבת העבודה וטיב הקשר בין המנהל לעובדיו. נתונים אלו יכתיבו את אופייה של החניכה ומסגרת הזמן הנחוצה עבורה. בנוסף, חשוב מאוד לערוך בתחילת הליך החניכה תיאום ציפיות בין המנהל, החונך והעובד החדש, עם הסבר אודות אופי החניכה ומטרתה, והכרת הגורמים המעורבים בה. מהלך זה יתרום למעורבותו של הנחנך בהליך ויכין אותו לקראת תקופת החניכה.
במהלך התנסותו המעשית של הנחנך בתפקידו החדש, על המנהל החונך לעקוב אחר התקדמותו. לאחר השלמת כל התנסות יש לעבדה ולנתח את תוצאותיה ביחד, וזאת במטרה לגלות יחדיו כיצד ניתן לשפר ולייעל את תפקודו של החונך בהמשך התנסותו בארגון.