התמודדות עם ביקורת
הקדמה
באינטראקציה עם אנשים אחרים לאורך זמן, כולנו זוכים לביקורת. ורובנו, כמנהלים, גם מבקרים את העובדים שתחת מרותנו. עם זאת, נראה שכמעט אף אחד לא יודע באמת כיצד להתמודד ביעילות עם קבלת ביקורת בלי להיעלב, להיפגע או "לחפש להחזיר". כולנו מנסים להימנע ממתן ביקורת ומקבלתה. בין אם בחיים הפרטיים ובין אם במסגרת יחסי עבודה. אך עם זאת, כולנו יודעים גם שלביקורת יש את הפוטנציאל לגרום לשיפור וצמיחה. גם ברמת הפרט וגם ברמת הכלל. ביקורת היא ללא ספק אחת הסיטואציות החברתיות המאתגרות ביותר, ומאלה שמעוררות תמיד רגשות עזים. בעוד ההגדרה של ביקורת היא לרוב מתן חוות דעת מנקודת מבט שונה, המלצות וגם מחמאות, רובנו תופשים את המושג "ביקורת" כמשהו מאוד שלילי. אפשר גם אחרת. ביקורת היא לא פעם הדרך הטובה ביותר עבורנו להשתפר וללמוד איך לנהל טוב יותר. ביחידת לימוד זו נלמד כיצד ניתן להפוך את המצבים הטעונים והמורכבים שמתלווים למתן או קבלת ביקורת לחוויות למידה חיוביות. נגלה איך התפישה שלנו של ביקורת יכולה להשפיע על האופן בו אנחנו מעבירים ביקורת ולא רק מקבלים אותה. ננתח מצבים בהם הביקורת הביאה לתוצאה שלילית, ונבין מדוע. נצטייד בכלים שיאפשרו לנו להתמודד עם מצבים של קבלת ביקורת בעתיד, ונתרגל את השימוש בהם. בפעם הבאה בה נקבל ביקורת לא חייבת להיות חוויה לא נעימה. הצטרפו לרות בידרמן ביחידה שתלמד אתכם לתעל את הביקורת למקום החיובי ביותר.
פיתוח אישי ומקצועי
פרטי יחידת הלימוד:
רות בידרמן
12
דקות
8
פרקים
הקדמה
1:17מהי ביקורת?
2:03התמודדות עם ביקורת
3:03ניהול שיח פנימי
1:11מודל אפר"ת
1:57שפת גוף בביקורת
0:41הערכה עצמית והשפעתה
0:33סיכום
1:00חומרי עזר (למנויים)
- תרגול - התמודדות עם ביקורת