השאירו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם
על מנת שארגון יוכל להתרחב ולשגשג, הוא נדרש להיות בעל מוכנות וגמישות לעבור הליכי שינוי. זאת, באמצעות מערך ניהול שינויים בארגון הפועל באופן מוסדר ויעיל. מקור השינויים יכול לנבוע מצרכים פנימיים של הארגון, מנתוני השוק והמשק, ואף מסיבות חברתיות או פוליטיות. השינויים עשויים להתבטא בפיתוחם של מוצרים, טכנולוגיות ושירותים חדשים, או בשדרוגם של מוצרים, טכנולוגיות ושירותים קיימים. כמו כן, הם יכולים לעסוק בהתרחבות לקהלי יעד ושווקים חדשים, בהתארגנות מחודשת של החברה, עובדיה או משאביה, ובשינוי הרגלי ושיטות עבודה.
על מנת לבצע הליך שינוי מוצלח יש צורך בניהול איכותי וקפדני של מספר פרמטרים בסיסיים, העוסקים בין היתר באופן קבלת החלטות, ניהול סיכונים, ומיצוי הפוטנציאל שבשינוי. כמו כן, יש לנתח ולהבין את משמעות השינוי בארגון, למשל מבחינת חלוקת תפקידים וניהול הליכי עבודה. בנוסף, יש צורך בבחינת אמצעי הסברה, הכוונה ותקשורת לשם העברת השינוי באופן מוצלח לעובדי החברה.
אחד השלבים הראשוניים בהליך ניהול שינויים בארגון כרוך בבחינת השפעתו של השינוי המתבקש. בחינה זו מתחילה בהשפעת השינוי על הארגון עצמו, בין היתר מבחינת תפקודו, יציבותו, קונפליקטים העלולים לעלות ואופן קבלת ההחלטות. חשוב להבין כי במקרים רבים שינוי יוצר באופן טבעי התנגדות, וזאת בגין העדפה ליציבות, הנוחות שבהרגלים, שמרנות, חשש מהלא נודע ותחושות של איום כלכלי ומעמדי. בנוסף, לא אחת שינויים עלול ליצור חוסר בהירות והבנות שגויות בכל הקשור לאופיים והשלכותיהם. לכן, חשוב שכל עובד ומנהל בחברה יבין במדויק את מהותו של השינוי והמשמעות הנגזרת בפועל ממנו.