איך להיפרד מעובד?
הקדמה
לרבים מהמנהלים הנדרשים להיפרד מעובד קשה. חסרים להם הכלים, הידע, והבנת החוק כנדרש. להיפרד מעובד דורש התנהלות רגשית ומקצועית, אשר בלעדיה יתקשו מרבית המנהלים להתמודד עם הסיטואציה המורכבת. ביחידת לימוד זו תלמדו כיצד להיפרד מעובד ותעברו שלב-שלב מרגע קבלת ההחלטה ועד לסיום ביצועה. אך אחד מאתנו לא נהנה להיות בעמדת הפוגע, ולא חסרות סיבות שדורשות פיטורים – לפעמים העובד פשוט אינו יעיל, או מזלזל במקום העבודה, או פשוט לא מתאים לצוות, ולפעמים הארגון עצמו פשוט מצוי בתהליך צמצום ואין ברירה אלה להקטין את מספר העובדים. אך למרות חוסר הנוחות, על מנהלים לדעת כיצד להתמודד עם הנושא בהגינות, כבוד, וערכיות. לשיחת הפיטורים יש משמעות וחשיבות רבה, וישנם יותר מידי דרכים לנהל אותה לא נכון. אך גם שיחת פיטורים הינה רק חלק מהליך הפיטורים, עליו נרחיב. ביחידת הלימוד תלמדו כיצד להכין גם עצמכם לתהליך, כיצד להכין את העובד, איך לנהל שיחת שימוע, איך לנהל את תהליך הפיטורים עצמם, איך לתקשר את הפיטורים באגון, ומה לעשות ביום שאחרי. ביחידת לימוד זו נתמקד בפן הרגשי וההתנהגותי שלך כמנהל או מנהלת, ולא ניגע בצד החוקי למעט אזכורים קצרים. אם אתם מעוניינים שתהליך הפיטורים האלה יהיו חווית לימוד גם עבורכם וגם עבור עובדים, אם אתם מעוניינים ללכת הביתה אחרי שיחה שכזאת בתחושה שסיימתם את מערכת היחסים על הצד הטוב ביותר לכולם, למצוא את הביקורת החיובית, שההבנה שזה הדבר הכי רצוי לכל המעורבים תהיה ברורה לשני הצדדים, ועוד, היחידה הזאת היא חובה, ולא רק בשבילך התהליך עצמו, אלא בעיקר בשביל מה שיגיע אחר כן – ההתמודדות עם השינוי במקום העבודה, ושמירה על האווירה והמוטיבציה של העובדים שלא נפרדת מהם.
תקשורת בין אישית והעברת מסר
פרטי יחידת הלימוד:
רות בידרמן
26
דקות
10
פרקים