ניהול ממשקים
הקדמה
כשמדובר בצוות שהינך ממונה עליו, קל יחסית להניע תהליכים ולהפיק תועלת. הקושי מתחיל כשמדובר בגורמים בארגון עמם אנו עובדים ביום-יום שאין לנו סמכות עליהם. כיצד נימנעים מקונפליקטים עם גורמים אלה, ומייעלים את תהליכי העבודה מולם? כמנהלים, אנו מקיימים יחסי גומלין עם מגוון גופים ויחידות בארגון. אנו נותנים ומקבלים שירותים וכלים על בסיס יומיומי משלל צוותים ועובדים בארגון. יחסי גומלין אלה, הממשקים הארגוניים, משפיעים על התפוקה והיעילות של הארגון כולו, הצוותים והמחלקות שבו וכמובן העובדים עצמם. היעדר יחסי הסמכות וקיומם של יחסי תלות בין זרועות הארגון השונות, יוצרים צורך בתהליכי עבודה ומערכות יחסים המבוססים על שיתוף פעולה, דיאלוג הדדי חיובי, ומטרה משותפת. אבל איך עושים זאת? ניהול ממשקים יעיל הוא התשתית והבסיס להצלחה וצמיחה הן לארגון והן למנהלים והעובדים בו. ההתנהלות האפקטיבית וההצלחה של ארגון תלויים במידה רבה ביעילות ניהול הממשקים בחברה. על מנת לנהל ממשקים ארגוניים בצורה אפקטיבית, נדרשים כלים מעשיים המאפשרים יצירת דיאלוג בונה, וכלים לבנייתם של שיתופי פעולה המקדמים את המטרות והיעדים של כל מחלקה בארגון, וכן של הארגון כולו. ביחידת לימוד זו נבין לעומק מהם ממשקים ונזהה ונמפה את מקורות ההנעה שלהם. נחקור את מקומנו במארג הארגוני כפי שאנו תופשים אותו, ומהי השפעתנו על ניהול ממשקים יעיל. נבחן מספר כלים לניהול אפקטיבי ולבסוף נתכונן יחד (בעיקר מנטלית) לקראת הפגישה הבאה עם הממשקים שלך. אז בואו לנהל ממשקים עם רות בידרמן ולגלות למה ניהול ממשקים חשוב לא פחות מניהול עובדים.
תקשורת בין אישית והעברת מסר
פרטי יחידת הלימוד:
רות בידרמן
16
דקות
6
פרקים