הנעת עובדים לעמידה ביעדים
הקדמה
יחידת לימוד זו היא פרק ב' של יחידת הלימוד "בניית וניהול יעדים", בה למדתם כיצד בונים יעד ואיך מנהלים אותו. מה שנותר לאחר כל אלה, הוא להניע את העובדים לעמוד ביעדים שהצבתם. מנהלים לעיתים חושבים שאם הדברים ברורים להם, אז הדברים יהיו ברורים גם לעובדים שלהם, וביותר מידי מקרים, מחשבה זאת שגוייה מן היסוד. פתאום ובהפתעה תגלו שהעובדים שלכם לא משתפים אתכם פעולה, היעד הופך ללא ריאלי, התגמול לא מקובל עליהם, וכל התוכניות המרהיבות שהכנתם לשיפור הביצועים הופכות לנגד עינכם לתוכניות מגירה. ביחידת לימוד זאת תקבלו את הכלים כדי להימנע ממצבים אלו. הדרך בה נתמקד ביחידת לימוד זו היא בהנעת העובדים לעמידה ביעדים בעזרת מערך תגמולים. מערך התגמולים נותן לנו כלים מעשיים שבעזרתם נוכל לעמוד על התפישות של העובדים שלנו, ולהשפיע על הביצועים שלהם. מערך התגמולים אינו מתמקד בתגמולים כספיים! כפי שלמדנו ביחיד הקודמת, תגמולים כספיים הינם מוגבלים ביותר במתן מוטיבציה, וככל שהמשימות דורשות רמת יצירתיות ומחשבה גבוהות יותר, הם מאבדים יותר מהיכולת להניע את העובדים שלהם. נלמד על הערך האישי שיש לתגמול, כיד לבחור שיטת תגמול, ואיך נראה משולש המצוינות, הן מהצד של העובד והן מהצד של המנהל. ללא זיהוי צרכי העובד ומקורות ההנעה שלו, גם מנהל וגם עובד יתקשו להפיק את מירב מהיכולות והכישורים, ולא ימצו את המוטיבציה האישית. למה אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים? מה אנחנו צריכים לעשות על מנת להגיע למטרה? איך נעשה זאת? מה ההשלכות של שיטת התגמול שלנו, לטובה ולרעה? מה מניע את העובדים להשגת היעדים? בואו והשתתפו בשיח המנהלים כדי לראות כיצד מנהלים אחרים משתמשים בכלים המוענקים ביחידה זאת כדי להגיע ליעדים שהציבו לעצמם.
פרטי יחידת הלימוד:
רות בידרמן
24
דקות
8
פרקים
הקדמה
0:47ערך אישי לתגמול
4:48לבחור שיטת תגמול
0:45משולש המצויינות - עובד
3:34משולש המצויינות - מנהל
7:14הנעה לביצועי שיא
3:46תנאים להנעה
0:40סיכום
1:57חומרי עזר (למנויים)
- תרגול - הנעת עובדים לעמידה ביעדים