יחידה במתנה
PROSO - פיתוח והכשרת מנהלים

מה קורה כשהאגו מנהל אותך?

הקדמה

האגו משפיע על כל החלטה והתנהגות שלך, גם במגרש הניהולי וגם מחוצה לו. השאלה היא האם האגו פוגע בתפקודך או תורם לו? במילה אגו דבקו לאורך השנים בעיקר הקשרים שליליים. היא מתחברת לאגואיזם - אנוכיות. הרי המשפט "האגו מוביל אותך" מעולם לא נאמר כמחמאה. עוד משפט מבלבל ומעליב הוא "תשאיר את האגו בחוץ", הנפוץ בשיח הניהולי. האם "להשאיר את האגו בחוץ" בהכרח אומר לוותר ולסגת? מה זה אגו בכלל? איך הוא משפיע על עסקים, מנהלים ועובדים? ואיך בדיוק אמורים להשאיר אותו בחוץ כשלכולנו יש אחד והוא בא איתנו לכל מקום ולכל מצב בחיינו? בניגוד לכלים ניהוליים אחרים שהשימוש בהם תלוי-מצב, האגו הוא קבוע. הוא מהווה גורם משפיע בכל סיטואציה ואינטראקציה עם אנשים אחרים ועם עצמנו. הוא גם מתערב לא מעט בתהליך קבלת ההחלטות. בעולם הניהול, רואים את האגו כגורם הפוגם ביכולת הניהול, אך בפועל לא תמיד זה נכון. האגו יכול להיות גם גורם מקדם שמסייע להביא לידי ביטוי עוצמות ניהוליות ויכולות טיפוח עובדים. אם מנהלים אותו נכון, כמובן. ביחידת הלימוד הזו נתייחס לאגו בתור הגורם הרב-מימדי שהוא ונמצא כיצד למנוע ממנו מלהזיק לנו, ולהניע אותו לסייע לנו. ראשית, נבין את משמעות המושג אגו, וסוגי האגו הקיימים בקרב מנהלים (ובכלל). נלמד מהו ציר האגו, ונגלה איפה אנחנו ממוקמים עליו. נאבחן את ההשלכות השליליות של סוגי אגו שונים בקרב מנהלים ונבין כיצד להתמודד עם כל מצב בו האגו עלול לפגום ביעילות התפקוד שלנו. בהמשך, נתמקד בגילוי העוצמות הניהוליות שלנו, וכיצד הן יכולות לבוא לידי ביטוי בצורה שמועילה ומקדמת אותנו, את הכפופים לנו ואת הארגון כולו. אז קחו אתכם את האגו והצטרפו לרות בידרמן ללמוד איך לנהל את האגו לטובתכם, במקום שהוא ינהל אתכם לרעתכם.

פרטי יחידת הלימוד:
מרצהרות בידרמן
משך הקורס19 דקות, 6 פרקים

הקדמה

1:41

איתותי תפישת אגו מהסביבה

0:51

אולי יעניין אותך גם...

התמודדות עם ביקורת

ביקורת היא בעצם אחת הסיטואציות החברתיות הקשות, בין אם אתה נתקל בה בחיים הפרטיים ובין אם במסגרת העבודה. עם זאת, אם נניח לרגע לרגישויות נראה שביקורת, יכולה לסייע לנו לצמוח ולהשתפר. ביחידה זו נתרגל ביחד סיטואציות טעונות ומורכבות ונלמד כיצד יש לנהוג על מנת לתעל את הביקורת למקום חיובי.

מרצהרות בידרמן משך הקורס12 דקות, 8 פרקים

התמודדות עם ביקורת

מרצהרות בידרמן משך הקורס12 דקות, 8 פרקים

ביקורת היא בעצם אחת הסיטואציות החברתיות הקשות, בין אם אתה נתקל בה בחיים הפרטיים ובין אם במסגרת העבודה. עם זאת, אם נניח לרגע לרגישויות נראה שביקורת, יכולה לסייע לנו לצמוח ולהשתפר. ביחידה זו נתרגל ביחד סיטואציות טעונות ומורכבות ונלמד כיצד יש לנהוג על מנת לתעל את הביקורת למקום חיובי.

איך להתמודד עם עובדים שמעצבנים אותי?

התשובה של העובד שלך מרגיזה אותך? הטון של הקולגה לא מקובל עליך? שגרת הניהול שלך עשויה להיות טעונה לא פעם, לכן ביחידה זו נבחן כיצד ניתן להתמודד עם סיטואציות או אנשים אשר אנו מפרשים אותם כ'מעצבנים' באמצעות מגוון כלים מעשיים.

מרצהלימור בר שלמה משך הקורס27 דקות, 6 פרקים

איך להתמודד עם עובדים שמעצבנים אותי?

מרצהלימור בר שלמה משך הקורס27 דקות, 6 פרקים

התשובה של העובד שלך מרגיזה אותך? הטון של הקולגה לא מקובל עליך? שגרת הניהול שלך עשויה להיות טעונה לא פעם, לכן ביחידה זו נבחן כיצד ניתן להתמודד עם סיטואציות או אנשים אשר אנו מפרשים אותם כ'מעצבנים' באמצעות מגוון כלים מעשיים.

ניהול הרגש

ניהול רגש מתייחס ליכולתך האישית לנהל את רגשותיך ולעשות שימוש באינטליגנציה רגשית בהתנהלות האישית שלך עצמה ובהתנהלות סביב הסובבים אותך. מה מפעיל אותך? מה מיקוד השליטה שלך בניהול הרגש: פנימי או חיצוני? מה מקור הרגשות? ניתן לתעל את הרגשות ולנהלם מתוך בגרות רגשית תוך מיתון וריסון עצמי וזיהוי היכולות הרגשיות בכל סיטואציה.

מרצהרות בידרמן משך הקורס12 דקות, 5 פרקים

ניהול הרגש

מרצהרות בידרמן משך הקורס12 דקות, 5 פרקים

ניהול רגש מתייחס ליכולתך האישית לנהל את רגשותיך ולעשות שימוש באינטליגנציה רגשית בהתנהלות האישית שלך עצמה ובהתנהלות סביב הסובבים אותך. מה מפעיל אותך? מה מיקוד השליטה שלך בניהול הרגש: פנימי או חיצוני? מה מקור הרגשות? ניתן לתעל את הרגשות ולנהלם מתוך בגרות רגשית תוך מיתון וריסון עצמי וזיהוי היכולות הרגשיות בכל סיטואציה.

Playscape
כל הזכויות שמורות ל-PROSO כלי ניהול דיגיטליים (2014) בע"מ, PROSO הוא סימן רשום מס' 255580 ®

כניסה למערכת



   שכחתי סיסמה

הרשמה